SPM 2014 dah dekat weiiii....

Salam semua... Blog ni kadang-kadang timbul. Kadang-kadang pulak, tenggelam iye?! Mintak mahap noooo....
Pejam celik pejam celik...dah nak mula SPM 2014 ni... Bila? Minggu depan je dah nak start nye weiii!!! 3 November 2014... Tengok muka budak-budak Form 5, kesiannnnn... Diorang takut, cikgu pun takut. 
Entah la... Belajar sudah. Berusaha pun sudah. Bertawakal lah pelajar-pelajarku semua... 
Sebagai guru, seluruh ilmu, tenaga dan doa telah kami berikan. Inilah masanya untuk kamu berjuang. Masa depan terletak di tangan kalian sendiri. Mungkin, masyarakat di luar sana tak nampak. Mereka hanya risaukan anak-anak mereka aje. Padahal, kami guru-guru ni pun perlu depa risaukan. Sebabnya, kami ada reputasi yang perlu kami jaga. Kami juga lah, yang kene jaga hati kami sendiri. Kerisauan kami yang menggunung sebab pagi-pagi tengok pelajar beratur di luar dewan, menanti Pengawas Peperiksaan panggil untuk masuk. Setiap tahun, itulah rutin kami. 
Sehari dua sebelum exam paper kami, guru-guru sibuk datang malam-malam untuk memastikan pelajar semua OK. Datang membakar semangat. Datang membantu di saat akhir- masa kecederaan katanya! 
Itu saja lah, kami sebagai guru mampu lakukan. Semoga semua calon SPM 2014 berjaya memperolehi kejayaan anda... Guru-guru sekalian, teruskan perjuangan kita mendidik, mengajar, membentuk anak bangsa. Biarlah orang di luar sana mengutuk, mengeji dan menghina...yang penting kita telah pikul tanggungjawab kita sehabis baik. Keredhaan Allah yang kita kejarkan. Jika ada yang memuji, terima kasih diucapkan.... Wallahu alam...

Comments

Popular posts from this blog

Buat tatapan ibubapa yg nak hantar anak ke sekolah cina

Catatan sebagai guru Ipad..... Saat pertama kali mengenal I-pad!

Ini bumi yang kupijak...lagu Wawasan MRSM Taiping yang masih menyengat!!!