Tak pandai naik LRT...

Ni last week punya cerita. Saya ada kursus I-pad di KL. Perjalanan dari Taiping, menaiki kereta Cikgu Idris. Bersama-sama cikgu Faizah. Terus ke Quality Hotel, KL. Check in, rehat kejap. Kami memang ambik connecting room supaya boleh la, orang bilik sebelah melepak-lepak di bilik kawan-kawan... Sampai di bilik, cikgu Shuhaida dah ada...bukan main syok lagi baring-baring eh!... 
Malam tu, rasa lapar plak. Mekda (cikgu Shuhaidah), ajak pergi pekena roti naan cheese. Ok. Set! Kami pun berjalan kaki la pegi ke kedai berdekatan dengan Prescot Hotel. Order naan cheese dengan lauk pauk nya... Mula2 rasa macam sikit. Ish..sikit sangat ni, macam tak cukup jer... Lepas makan sikit, adoiyai...kenyang betul. Tak larat nak habis. Tapi tak sempat snap gambar roti naan nye kat sini. Sori eh. Lepas makan terserempak pula dengan cousin saya- Ija... 

          

Sembang tak ingat dunia la...sebab dah lama sangat tak jumpa adik ku sorang ni. Tengah sembang2, lif belakang terbuka. Saya pun, perhatikan seseorang ni. Macam pernah ku kenal... Laaa rupanya Fazleen. Kawan satu matrikulasi dulu. Lepas masuk UPM, masing2 ambil course yang berbeza. Tak dapat jumpa. Kalau jumpa kat campus pun, just hai hai bye bye je... Dah macam jejak kasih pulak.

          
 OK... End of day 1....
  
The next day, kursus bermula...

     

Seronok kursus I-pad ni. Sebab hands on...kita kene buat sendiri. Bincang dengan member. So, takde la kursus sehala je kan. Cikgu2 pun macam student jugak, kadang-kadang. Kalau asyik dengar lecture je, boring gak kan. Habis kursus pukul 4.30 tu, terfikir-fikir nak buat apa pulak kan. Haaaa di sini lah idea berjalan pun tiba! Zah (cikgu Faizah), suggest pergi KLCC. Saya tanyalah, nak naik apa? Diorang pon cakap, naik LRT lah kak! Adoi...saya ni memang tak pernah pandai naik LRT...pakat kena gelak la saya petang tu. So, bertemankan adik2 semua- Mekda, Zah, Fiona dan saya, maka bermula la ekspedisi saya menaiki LRT...rasa kelakar sangat sebab saya ni memang orang Klang. Diorang di pulak orang negeri lain...tapi saya pula kena belajar dengan adik2 ni...but anyway, never too late to learn kan...










Yeay...sampai juga akhirnya... Memang adventure la malam ni.. Satu pengalaman yang amat berharga. Yang penting dari stesyen Bandaraya naik STAR LRT berhenti sampai stesyen Masjid Jamek. Dari Masjid Jamek tukar train ke KLCC dengan menaiki PUTRA LRT...
So next time, in shaa allah, saya akan berusaha lagi...











   

Comments

Popular posts from this blog

Buat tatapan ibubapa yg nak hantar anak ke sekolah cina

Catatan sebagai guru Ipad..... Saat pertama kali mengenal I-pad!

Ini bumi yang kupijak...lagu Wawasan MRSM Taiping yang masih menyengat!!!