Jom jalan-jalan Penang

Penang- kampung suami saya, Zakri. Dia ni orang Sg. Dua. Dulu kerja kat area Bayan Lepas. So, banyak la tempat kat Penang tu yang kami selalu pergi. Tapi, still banyak lagi tempat-tempat menarik yang kami belum berkesempatan untuk pergi.. 
Di sini, saya share sikit, a few places we went sebagai rujukan kawan-kawan yang rasa-rasa nak pergi Penang, and tercari-cari mana tempat nak tuju. Jom...

Ni Masjid Terapung, Tanjung Bungah. Kat area Batu Feringgi juga... Jangan lupa menunaikan solat ye...

Batu Feringgi... Bawa anak-anak mandi laut sekali sekala, apa salahnya kan?

The Ridge- Teja by the Sea, Batu Kawan.. Ada restoren di area ni, tapi saya pergi masa tu sebab student kahwin. Pemandangan dia menarik, cuma jauh ke dalam la nak sampai tu...

Bukit bendera... Sejuk time kami pergi tu.
Pengunjung perlu menaiki cable car untuk sampai ke atas.


Tadaaaa... Dah sampai atas dah... Hihi



Ni pulak Muzium 3D... Masa kami pergi dulu tak banyak sangat lukisan 3D..tapi baru-baru ni kami lalu di depan bangunan dia, nampak ada penambahbaikan lagi...
Ok, sebenarnya ada banyak lagi pilihan tempat-tempat menarik di sekitar Pulau Pinang ni, contohnya Pantai Seagate, Padang Kota... Tapi ada yang terlupa saya nak ambil gambar scenery nya... Takpe...bila-bila lagi, saya cerita lagi ye pasal Penang...










Comments

Popular posts from this blog

Buat tatapan ibubapa yg nak hantar anak ke sekolah cina

Catatan sebagai guru Ipad..... Saat pertama kali mengenal I-pad!

Ini bumi yang kupijak...lagu Wawasan MRSM Taiping yang masih menyengat!!!